1. Ana Sayfa
  2. Yaşam
  3. Bağışıklık Sistemini Güçlendiren 8 Besin

Bağışıklık Sistemini Güçlendiren 8 Besin

bagisiklik-sistemini-guclendiren-8-besin

Hem uzun zamandır devam eden salgın nedeniyle, hem de kış mevsiminin başlaması ve soğuk algınlığı, grip gibi hastalıkların ortaya çıkması ile birlikte insanların en çok merak ettikleri konuların başında hastalıklardan nasıl korunulacağı konusu geliyor.  Çünkü bu mevsimde; bağışıklık sisteminin zayıflaması, birçok hastalığa yakalanma riskini de arttırıyor. Ayrıca bu hastalıklara yakalanan kişiler de hastalığı daha geç şekilde atlatıyor. Bu nedenle bu ve benzer hastalıklardan korunabilmek için, bağışıklık sisteminin güçlü olması gerekiyor. Bu da sağlıklı ve dengeli beslenmeyle, bağışıklık sistemini güçlendiren gıdaların tüketilmesiyle mümkün. Peki bu gıdalar hangileri? Hangi besinler bağışıklık sistemine iyi geliyor.

İşte bağışıklık sistemini güçlendiren 8 besin.

Sarımsak

Sağlık için birçok faydası olan besinlerden birisi olan sarımsak, aynı zamanda iyi bir bağışıklık güçlendirici etkiye sahiptir. Çünkü vitamin ve mineral açısından zengin gıdalardan birisidir. İçeriğinde ki allilik sülfitler sayesinde bir yandan bağışıklık sistemini güçlendirirken, bir yandan da serbest radikallerin vücuttan atılmasına yardımcı olur. Ayrıca tümörlü hücre çoğalmasını da engeller. Bir diğer faydası da kolesterolü önlemeye yardımcı olur.

Ispanak

Bağışıklık sistemini güçlendiren besinlerden bir diğeri de ıspanak. Çünkü içeriğinde sağlığa faydalı birçok farklı madde bulunduruyor. İlk başta demir olmak üzere; potasyum, folik asit, C vitamini ve magnezyum bakımından da zengindir. Bu nedenle bağışıklık sisteminin güçlenmesinde ve korunmasında önemli bir rol oynar. Ispanağın diğer faydaları da kanın pıhtılaşmasını önlemesi ve dişlerin gelişmesine katkıda bulunmasıdır.

Kırmızı Biber

Sağlık için ve bağışıklık sisteminin güçlenmesi için tüketilmesi önerilen bir diğer besin ise kırmızı biber. İçerğinide bulunan C vitamini; bağışıklık sisteminin güçlenmesine katkıda bulunurken, potasyum da kalp krizi riskini azaltmaya yardımcı oluyor. Bunların dışında bir diğer faydası da güzel bir cilde ve sağlıklı gözlere sahip olmamızı sağlar. 

Elma

Özellikle kış aylarında; en çok tüketilen meyvelerden birisi olan elmanın, sağlık açısından da birçok faydası var. Sindirim sisteminin düzgün bir şekilde çalışmasına yardımcı olur, birçok cilt hastalığına iyi gelir, kalp damar sağlığının korunmasına yardımcı olur ve tabii ki bağışıklık sistemini güçlendirerek vücudu hastalıklardan korur.

Kuşburnu

Hem çayı hem de meyvesi sağlık için etkili olan besinlerden birisidir kuşburnu. Meyvesi yaban gülünün meyvesidir. C vitamini bakımından zengindir. Ayrıca önemli ölçüde antioksidan ve antienflamatuar özelliğine de sahiptir. Bu nedenle bağışıklık sisteminin güçlenmesine yardımcı olur. Hem meyve olarak hem de çay olarak tüketilebilir.

Kefir

Her ne kadar; ilk anda içecek gibi görünse de, sağlık için faydalı olan besinlerden bir diğeri de kefirdir. Hem keçi sütü, hem de inek sütünden yapılabilen kefir kalsiyum, protein, magnezyum ve fosfor bakımından oldukça zengindir. Bu nedenle bağışıklık sisteminin güçlenmesine önemli ölçüde katkı sağlar. Bunun dışında probiyotik bir besin olması nedeniyle de bağırsak florasının düzenlenmesine yardımcı olur.

Nar

Kırmızı rengiyle; hoş bir görünüme sahip olan nar da özellikle kış mevsiminde yoğun bir şekilde tüketilen ve tüketilmesi önerilen gıdalardan birisidir. İçerğinde birçok vitamin ve mineral barındıran nar, bağışıklık sisteminin güçlenmesine ciddi bir biçimde katkı sağlar. B1, B2 ve C vitaminleri bakımından zengindir, kalsiyum ve fosfor içerir. Ayıca yüksek oranda demir ve potasyum içerir.   Bütün bu özellikleri göz önünde bulundurulduğunda nar meyvesinin bağışıklık sistemi için en önemli besinlerden birisi olduğu anlaşılıyor.

Balık

Özellikle; göz sağlığı için çok faydalı bir besin olan balık aynı zamanda bağışıklık sisteminin güçlenmesinde de etkilidir. Önemli bir Omega 3 kaynağı olan balık; aynı zamanda folik asit, A, D, E, B2, B3 ve B12 vitaminleri açısından da zengindir. Yani bağışıklık sisteminin güçlenmesine önemli katkı sağlayan besinlerden biridir. Izgara, buğulama ve fırında olarak üç farklı şekilde tüketilebilen balığı damak zevkinize ve tercihinize göre dilediğiniz gibi tüketebilirsiniz. Bunlar dışında ton balığı olarak da tüketilebilir.

Yorum Yap