1. Ana Sayfa
  2. Yaşam
  3. Evde Kal Ama Sağlıklı Kal!

Evde Kal Ama Sağlıklı Kal!

fitness

Evde sıkça vakit geçirdiğimiz bugünlerde hareketsizliğin neden olduğu sağlık sorunlarında da artış görülebilir. Çoğumuz günlük yürüyüş, koşu, spor gibi rutin etkinliklerimize ara vermek zorunda kaldık. Kilo problemi olmasa dahi sürekli hareketsiz veya sabit hareketli kalmak da bir süre sonra vücutta kas ağrılarına neden olacaktır. Ayrıca spor yapmak insanların stres ve duygu durumunu iyileştirmesine yardımcı olur. Spor esnasında seratonin, endorfin gibi mutluluk veren hormonların salgılanma seviyesi artar. Bu durum da insanların depresyon ve stres gibi olumsuz duygu durumlarına karşı daha dirençli olmasını sağlar.

Spor salonu veya spor ekipmanlarına ihtiyaç duymadan evde kendiniz de yaş aralığınıza, sağlık veya duygu durumunuza uygun olarak fitness, yürüyüş, tai chi veya basit egzersizler gibi pek çok farklı spor aktivitesini yapabilirsiniz.

Aşağıda yer alan eğlenceli bir fitness yürüyüş programıyla çok fazla vaktinizi almadan günlük en fazla yarım saat harcayarak günlük yürüyüşünüzü yapabilirsiniz.

Tai Chi özellikle vücut yorgunluğuna iyi gelen, direnci artıran, hipertansiyon, romatizma ve eklem ağrıları gibi şikayetlere iyi gelmektedir. Eğer biraz daha dingin ve meditasyon tarzı ancak vücudunuzu da hareket ettirebileceğiniz bir aktivite arıyorsanız Tai Chi tam size göre.

Sizlerde internet üzerinden spor siteleri, youtube vs gibi sağlayıcılardan sağlık durumunuza uygun spor etkinliklerini takip ederek hem evde hem de zinde kalabilirsiniz.

Yorum Yap