1. Ana Sayfa
  2. Listeler
  3. Temel besin yapı taşı: Protein bakımından zengin 14 yiyecek!

Temel besin yapı taşı: Protein bakımından zengin 14 yiyecek!

protein

1. Yumurta
Bütün yumurtalar en sağlıklı ve en besleyici gıdalar arasındadır.


İhtiyacınız olan mükemmel bir vitamin, mineral, sağlıklı yağ, göz koruyucu antioksidan ve beyin besin kaynağıdır.

2. Badem
Lif, E vitamini, manganez ve magnezyum gibi temel besinler açısından zengindirler.

Badem, fındık alerjisi olan insanlar için uygun değildir.
Diğer yüksek proteinli kuruyemişler
Antep fıstığı (% 13) ve kaju fıstığı (11).

3. Yulaf Ezmesi
Yulaf mevcut en sağlıklı tahıllar arasındadır .

Sağlıklı lifler, magnezyum, manganez, tiamin (B1 vitamini) ve diğer bazı besinleri sağlarlar.
Protein içeriği: % 14

4. Süzme Peynir
Süzme peynir, yağ ve kalorisi düşük bir peynir türüdür.

Kalsiyum, fosfor, selenyum, B12 vitamini, riboflavin (B2 vitamini) ve diğer çeşitli besinler açısından zengindir.
Protein içeriği: % 69′
226 gram az yağlı süzme peynir 28 gram protein ve 163 kalori içerir. Protein bakımından yüksek olan diğer peynir türleri Parmesan peyniri (% 38), İsviçre peyniri (% 30), mozzarella (% 29) ve kaşar (% 26).

5. Süt
Süt , vücudunuzun ihtiyaç duyduğu hemen hemen her besini içerir.

Yüksek kaliteli protein için iyi bir kaynaktır ve kalsiyum, fosfor ve riboflavin (B2 vitamini) bakımından yüksektir.
Protein içeriği: % 21
Bir bardak süt, 8 gram protein ve 149 kalori içerir. Bir bardak soya sütü 6.3 gram protein ve 105 kalori içerir.

6. Brokoli
Brokoli, C vitamini, K vitamini, lif ve potasyum sağlayan sağlıklı bir sebzedir.

Ayrıca kansere karşı korunmaya yardımcı olabilecek biyoaktif besinler sağlar.
Protein içeriği: % 33
Bir bardak (96 gram) doğranmış brokoli 3 gram protein ve sadece 31 kaloriye sahiptir.

7. Yağsız Sığır Eti
Yağsız sığır eti protein bakımından yüksektir, ayrıca yüksek oranda biyoyararlanabilen demir, B12 vitamini ve büyük miktarda diğer hayati besinler de içerir

Protein içeriği: % 53
Sığır eti, düşük karbonhidrat diyeti kullanan insanlar için uygundur.

8. Ton Balığı
Ton balığı popüler bir balık türüdür. Bir çok pişmiş yemekte sıcak veya salatalarda soğuk yiyebilirsiniz.

Yağ ve kalorisi düşüktür ancak zengin bir protein kaynağıdır.
Diğer balıklar gibi, ton balığı da çeşitli besinlerin iyi bir kaynağıdır ve omega-3 yağları içerir.
Protein içeriği: % 84.
Bir kutu (142 gram) 27 gram protein ve sadece 128 kalori içerir.

9. Mercimek
Mercimek bir baklagil türüdür.

Lif, bakır,magnezyum, demir, folat, potasyum,manganez ve diğer çeşitli besin maddeleri bakımından yüksektir.
Mercimek, dünyanın en iyi bitki bazlı protein kaynakları arasındadır ve vejetaryenler ve veganlar için mükemmel bir seçimdir.
Protein içeriği: % 31.
Diğer yüksek proteinli baklagillerden bazıları;
Soya fasulyesi ( % 33 ), barbunya fasulyesi (% 24) ve nohut (% 19).

10. Kabak Çekirdeği
Demir, magnezyum ve çinko gibi birçok besin maddesinde inanılmaz derecede yüksektir.

Protein içeriği: % 22
Diğer yüksek proteinli tohumlardan bazıları;
Keten tohumu ( % 12), ayçiçeği tohumu (% 12) ve chia tohumu (% 11).

11. Hindi Göğsü
Hindi göğsü birçok yönden tavuk göğsüne benzer.

Çoğunlukla çok az yağ ve kalori içerir. Aynı zamanda lezzetlidir ve çeşitli vitamin ve mineral içeriği de yüksektir.
Protein içeriği % 82

12. Karides
Karides bir çeşit deniz ürünüdür.

Kalorisi düşüktür, ancak selenyum ve B12 vitamini de dahil olmak üzere çeşitli besin maddelerinde yüksektir.
Balık gibi karides de omega-3 yağ asitlerinden bol miktarda içerir.
Protein içeriği: % 97

13. Brüksel Lahanası
Brüksel lahanası, brokoli ailesinden gelen bir başka yüksek proteinli sebzedir.

Lif, C vitamini ve diğer besin maddeleri bakımından zengindirler.
Protein içeriği: % 28

14. Yer Fıstığı
Yer fıstığı protein, lif ve magnezyum bakımından zengindir.

Çalışmalar, kilo vermenize yardımcı olabileceklerini gösteriyor.
Fıstık ezmesi de protein bakımından yüksektir, ancak aynı şekilde kalorilerde de yüksek olabilir. Bu nedenle, dikkatli bir şekilde yemelisiniz.
Yer fıstığı, fındık alerjisi olan insanlar için uygun değildir.
Protein içeriği: % 18

Yorum Yap