1. Ana Sayfa
  2. Yaşam - Eğitim
  3. Uzaktan Eğitimde Karşımıza Çıkan Sorunlar

Uzaktan Eğitimde Karşımıza Çıkan Sorunlar

uzaktan-egitim

Dünya geneli korona virüs ile mücadele ve savaş içerisinde iken birçok sosyal etkinler durmuş vaziyette.

Eğitim sistemi de payına düşeni almıştır maalesef eskisi gibi okullar da ders işlenmiyor öğrenciler arkadaşları ile oyunlar oynayıp ders yapıp sohbet edemiyor ne yazık ki…

Mart ayından beri öğrenciler uzaktan eğitime maruz kalmıştır; EBA uygulaması üzerinden uzaktan eğitim canlı ders görmektedirler; tabii uzaktan eğitim birebir eğitim gibi değil maalesef ve çoğu öğrenci katılım sağlayamamıştır.

Uzaktan eğitimde karşılaşılan sorunlar;

Uzaktan eğitim sistemi belli bir program ve plan dahilinde işlenmemiştir.

Sistematik bir çalışmanın olmamasıyla eğitim emekçileri öğretmenler, öğrenciler, veliler sorunlar ile baş başa bırakılmıştır.

Uzaktan eğitim sisteminde karşı karşıya kalınan en büyük problem ise var olan eşitsizliklerin artması ve katlanarak çoğalması olmuştur.

Gelir durumu iyi olmayan ailelerin çocukları uzaktan eğitim sisteminden yararlanamamıştır ne yazık ki;

Kısıtlı imkanlar ile uzaktan eğitime katılan ailelerin çocukları ise ortak cep telefonu kullanımı ile maalesef internet erişimi, uygun zaman ve mekan olmayışından eğitim haklarından ne yazık ki mahrum kalmıştırlar.

EBA üzerinden görülen canlı derslerde ise katılım bir çok okulda %15-20 oranındadır.

Öğrencilerin dersleri izlemek için gerekli teknolojik ve donanım ve internetten yoksun olmaları eşitsizliğe yol açmaya neden olmuştur.

Öğrencilerin anayasal hakları olan eğitim hakkı maalesef kullanılamaz olmuştur.

Uzaktan eğitim süreci daha önceden planlı bir çalışma olmadığından uygulamaya koyulması da maalesef olağan üstü koşullar altında gerçekleşmiştir.

Uzaktan eğitim sistemi öğretmenlerin daha önce deneyimlediği bir çalışma biçimi değildi.

Yüz yüze eğitime kıyasla çok daha sınırlı olan uzaktan eğitim de canlı derslerde okulda uygulanan müfredatın aynısı uygulanmaya çalışılmıştır.

İçerik yönünden zayıf olan EBA alt yapısından kaynaklanan problemleri de olumsuz etkilemiştir.

Canlı ders uygulaması olan EBA alt yapısının yetersizliği sistemin sürekli çökmesine neden olmuştur.

Öğrenciler kayıtlı videoları izlemekten sıkıldıklarını belirterek; çoğunlukla takip etmediklerini yarım bıraktıklarını söylemişlerdir.

Korona virüsün yarattığı hayatın zorlukları stresi ve kaygısına eğitime erişememe kaygısı da eklenmiştir.

Bu soruna ise öğretmenler öğrencilerin eğitim düşüncesinden kopmaması için motivasyonunun yükseltilmemesi ve yeterli derecede psikolojik danışmanlık ve rehberlik hizmeti verememiştir öğretmenler öğrencilere.

EBA TV ile verilen derslerde çocukların sosyal-toplumsal gelişimine, bireysel ilgi ve yeteneklerine yönelik hiçbir çalışmaya maalesef yer verilmemiştir.

Adeta spor, sanat, müzik dersleri yok sayılmıştır.

Okuldan uzak kalan öğrencilerin ise sosyalleşme ihtiyaçlarının karşılanma çalışmaları olmaması ve pedagog desteğinin sağlanmaması çocukların ise bu süreçte telafisi imkansız zararlar görmesine neden olmuştur.

EBA dan kaynaklı olan canlı dersler de kameralar ve seslerin kapalı olması ise öğretmen öğrenci iletişiminin etkileşimini imkansız hale getirmiştir.

Dersler interaktif bir şekilde işlenememiştir.

Uzaktan eğitim sürecinde devam zorunluluğu yoktu.

Bu nedenle ölçme değerlendirme yapılmaması öğrenci katılımı açısından olumsuz yönde etki etmiştir.

Özel uzmanlık gerektiren bir iş olan dijital içerik konusunda öğretmenlere yönelik hizmet içi eğitim ve teknik destek sağlanamamıştır.

Yorum Yap