1. Ana Sayfa
  2. Yaşam
  3. Yoğun ve Stresli Günlerden Huzura Yolculuk: Meditasyon
Trendlerdeki Yazı
k_zg_n_m_

Yoğun ve Stresli Günlerden Huzura Yolculuk: Meditasyon

meditasyon

Güne başlamadan önce veya yorucu bir günün ardından yapılan meditasyon, beden ve beyin  üzerinde rahatlatıcı bir etki yaratır. Sinir sistemimiz stres ve gerginlikten arınarak daha dengeli, enerjili hale gelir. Meditasyon sonrası kaslarımızın gevşediğini  ve ardından kendimizi oldukça hafif ve enerjili hissederiz. Uzmanlar meditasyonun insan sağlığına iyi geldiğini stres ve gerilimi azaltmada önemli olduğunu belirtmektedir. Yapılan bazı araştırmalar meditasyonun insanın saplantılarından kurtulmasına, kendi kendine yeterli hale gelmesine, stres sevivesi daha az ve daha başarılı bir yaşam elde etmesine yardımcı olduğunu göstermektedir.

Meditasyona başlamadan dikkat etmeniz gereken bazı hususlar vardır. Bu hususlar şu şekilde özetlenebilir:

  • Meditasyon yapacağınız yer; diğer insanların olmadığı, gürültü, hareket, ışıklar gibi dikkatinizi dağıtabilecek şeylerden uzak olmalıdır.
  • Dikkatinizi dağıtabilecek etkenleri en aza indirgeyerek, kafanızdan geçen düşüncelere ve hayallere karşı duyarsız kalmaya çalışın.
  • Hareketsiz, dik, dengeli ve rahat olacak şekilde oturun.
  • Sessiz, yumuşak, yavaş ve düzenli bir şekilde nefes alıp verin.
  • Dikkatinizi nefes alış verişinize verin veya dikkatinizi vereceğiniz farklı bir meditasyon objesi veya uyarıcısı bulun. Yaklaşık yirmi dakikalık bir süreç yeterli olacaktır.
  • Meditasyon sürecinde dengeli bir farkındalık kurmaya çalışın.
Meditasyonu Nerede Yapmalıyım?

Meditasyona yeni başlıyorsanız evinizin diğer insanlardan, sesten, dengesiz ışık veya hava akımından uzak rahat ve sessiz bir köşesini seçmelisiniz.

Fiziksel ve Zihinsel Rahatlık

Meditasyona başlamadan önce fiziksel ve zihinsel olarak rahat olunması önemlidir. Fiziksel bir acı çekerken veya zihinsel huzursuzluk mevcutken meditasyon kesintiye uğrayabilir. Meditasyona başlamadan fizyolojik ihtiyaçların giderilmesi (banyo yapmak, el yüz yıkamak, tuvalet ihtiycı vb) gevşemenize yardımcı olacaktır. Ayrıca sizi sıkmayan bol ve rahat kıyafetler tercih etmelisiniz. Meditasyon esnasında kaşınıyorsanız, kaşıyın ve meditasyona geri dönün. Gözlerinizin açık veya kapalı olması size kalan bir seçimdir. Eğer bir objeye odaklanıyorsanız gözleriniz açık olmalıdır. Ancak dikkati içe yöneltmek açısından gözlerinizi kapatmak daha iyidir.

Ne zaman Meditasyon Yapmalıyım?

Meditasyondan en iyi verimi alabilmek içi günde bir veya iki kez tekrarlanması yararlı olacaktır. Meditasyon yapmaya başlamadan önce çok tok veya çok aç olmamaya dikkat etmelisiniz. Günde iki defa yapılan meditasyonlar için en az altı saat aralık bırakmak önemlidir.

Meditasyon Süresi

Yeni başlayanlar için on dakika sonrasında otuz dakikaya kadar artırılabilen süreler uygundur. Ancak yirmi dakika süren meditasyon çoğu insan için ideal bir süredir. Meditasyon bitince hemen ayaklanmak yerine beş dakika gözlerinizi açarak beklemeniz faydalı olacaktır.

Nasıl Bir Duruş Tercih Etmeliyim?

Meditasyonun bilinen klasik duruşu Lotus duruşudur. Meditasyon esnasında uykuya dalma, öne veya arkaya yuvalanmaya engel olması bakımından en etkili duruş olduğu görülmektedir. Ancak farklı duruşlarda meditasyonlarda kullanılmaktadır. Sizlerde kendinizi en rahat hissettiğiniz duruşla başlayarak zamanla kendinize en uygun duruşu benimseyebilirsiniz.

Dünya genelinde yaşanan stresli olaylardan arınarak kendi içimize yönelmek geriliminizi azaltarak içsel huzurumuzu artıracaktır. Sevgi ve huzurlu günler dileğiyle…

Kaynak: Meditation (Teach Yourself) by James Hewitt

Yorum Yap